۱۳۸۴ آذر ۱۶, چهارشنبه

کوهان

کوهان ؛


" نسل شترهای دوکوهانه ی ِ ایران منقرض می شود ؟

نسل شتر دوکوهانه ی ِ ایران درمعرض انقراض قرار گرفته است . استان اردبیل که در گذشته با داشتن حدود 70 درصد ِ شترهای دوکوهانه ی ِ کشور، به عنوان ِ اصلی ترین زیستگاه پرورش این حیوان محسوب می شد، اینک با انقراض نسل این حیوان مواجه شده است . در حال حاضر از دوهزار نفر شتر دوکوهانه ای که سال های قبل در مناطق عشایری به ویژه دشت مغان در فعالیت های ِ عشایر و حفظ منابع بکر طبیعی استان نقش موثری داشتند ، فقط تعداد انگشت شماری به حیات ادامه می دهند . کارشناسان منابع طبیعی و امور دام استان ، داشتن ِ جثه ی ِ قوی و زیبا ، توانایی زیاد در حمل بار، حفظ گونه های طبیعی و امکان استفاده از شترها در سیرک ها را از ویژگی های این حیوان برشمرده و برلزوم جلوگیری از انقراض نسل آن و تکثیر ژنتیکی این حیوان تاکید دارند . در حال حاضر فقط یک نفر در این استان به عنوان صاحب این شترها در مناطق عشایری استان به پرورش و نگهداری آن ها مشغول است . " ( روزی نامه ی ایران 15 آذرماه هشتاد و چهار )

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی ... این اولین و آخرین چیزی ست که می توانم به خوانندگان ِ این ضایعه ی ِ مشترک بگویم . چون هرچه باشد شترها هم مثل ما " نفر " به حساب می آیند و متقابلاً از شنیدن این خبر ، متاسف می شوند . ( همین که واحد ِ سرشماری ِ شتر هم مثل واحد شمارش انسان " نفر " است ، نشان می دهد که داروین ِ کافر دروغ گفته و آدم صفی الله از تبار ِ شتر بوده نه از نسل ِ میمون ) بنابراین خدمت ِ خودمان و خدمت ِ هموندان ِ شترمان صمیمانه عرض میکنم عزیزان ، صبر داشته باشید، صبر . درست مثل ِ جد اعلایمان حضرت ِ شتر ( علیه السلام ) که پیشوای ِ صبوران عالم بوده، هست و خواهد بود . و اما چند کلامی هم با فرزندان ِ آدم ... برای چی نگران هستید ؟ شما فکر می کنید جمهوری اسلامی کتره ای جمهوری اسلامی شده ؟ همین طور الابختکی به این سن و سال رسیده ؟ استغفرالله ! مگر جمهوری اسلامی را نمی شناسید ؟ چنین حکومت ِ کاردان و دلسوزی محال است اجازه دهد نسل ِ برادران ِ دینی و دوکوهانه ی ِ ما وربیفتد . فقط چند سالی وقت می خواهد که آن را هم من و شما با کمال میل تقدیمش می کنیم . عرض کنم به حضور انورتان این حکومت ِ عاقبت اندیش ، برای حل ِ هرکدام از مشکلاتش یک برنامه ی اصولی و دقیق دارد . اصلا ً دقت و برنامه ریزی مهم ترین ویژگی جمهوری اسلامی ست . از آن گذشته ، نظامی که امام اول ِ شیعیانش، خطبه ی ِ شقشقیه می خواند و مردم را به شتر تشبیه می کند و باز پیغمبر مکرمش، شترداری را باعث ِ عزت و آبرو می شمارد ، محال است نسبت به دغدغه های ِ شترمدارانه بی اعتنا باقی بماند .
با این مقدمات می توان مطمئن بود که به زودی ِ زود طرح ِ جامعی اجرا خواهد شد که طی ِ آن نه تنها نسل ِ شترهای ِ دوکوهانه از خطر انقراض خواهد جَست بلکه بدون انجام افعال ِ شنیع، بر تعداد آن ها نیز افزوده خواهد شد . یعنی بدون ِ این که برنامه ی ِ تنظیم خانواده ی ِ عزیزان ِ شتر را به هم بزنیم می توانیم جمعیت آن ها را اضافه کنیم . می پرسید چه جوری ؟ با یک طرح ِ ویژه ی اسلامی . طرحی که فقط در جمهوری اسلامی امکان اجرا شدن را دارد ... دور و برتان را خوب نگاه کنید . در خیابان ، در اتوبوس ، در محل کار ، همه جا . ( چرا نگفتم در آینه ؟! ) آدم هایی را می بینید که ظرف این سال ها درهم ریخته و مچاله و قوزدار شده اند . خوب به قوز ِ پشتشان توجه کنید . شبیه کوهان شتر نیست ؟ آیا به جز جمهوری اسلامی با فقه پویا اش کس دیگری می تواند به این قشنگی برای آدم ها کوهان سازی کند ؟ توجه کنید آدم هایی که تا چند سال ِ پیش از نعمت ِ داشتن ِ کوهان بی بهره بوده اند امروز پس از اجرای فاز اول فقه پویا بدون این که حتا یک تومن هزینه کنند صاحب یک فقره کوهان شیک و فرد اعلا شده اند . این جاست که آدم می فهمد باید به این حکومت زمــــــــــان داد . باید زمان داد تا بتواند فاز دوم برنامه هایش را هم اجرا کند. آن وقت است که قوز ِ بالا قوز را به چشم خواهیم دید . یعنی جانوران یک کوهانه تبدیل به جانوران دوکوهانه خواهند شد . ( بعضی از مفسران قوز بالا قوز را با مدینة النبی یکی گرفته اند . ) در اسلام هم که می دانید " مسخ شدن " توجیه ِ معرفتی دارد . مثلا ً در حلیة المتقین می خوانیم که خرگوش زنی بوده که به شوهر خود خیانت می کرده و غسل حیض و جنابت به جای نمی آورده یا زنبور قصابی بوده که از ترازو دزدی می کرده . بنابراین چرا نباید باور کنیم که شتر دو کوهانه هم آدمی بوده که تحت ِ لوای اسلام زندگی می کرده ؟

در ادامه ی خبر روزنامه گفته شده است که توانایی ِ زیاد در حمل بار و امکان استفاده در نمایش های سیرک از جمله ویژگی های ِ شتر های دوکوهانه است ... واقعاً چه باری سنگین تر از زیستن در جمهوری اسلامی وچه سیرکی تماشایی تر از جامعه ی ِ امروز ِ ایران ؟

سرانگشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر