۱۳۹۰ آبان ۱۱, چهارشنبه

سایه ام

ـ سایه ام از این که زیر ِ سایه ام باشد خسته است.

ـ سایه ام، سایه ام را با تیر می زند.

ـ سایه ام شهروند ِ درجه دوست.

ـ سایه ام پاسپورت می خواهد.

.

.

.

سایه ام دیگر همشکل ِ من نیست!

سرانگشت

۳ نظر:

  1. درود انگشت عزيز
    اين نوشته رو در بلاگ ميرزا ديدم ... باهاشموافقم و گفتم به قولي شير كنم باهات
    "
    یعنوان یکی‌ از پیر و پاتول‌های باقیمانده از جنگ ایران و عرق، خدمت محترم شما عرض می‌‌کنم که: در خاورمیانه همیشه جنگ بوده، هست و خواهد بود.

    چرا؟ چون فرهنگ ما تشنه جنگه. چون مذهب ما خواهان جهاد است. چون روحیه و ژ‌ن ما طالب جنگیدن و منازعه می‌‌باشد.

    وقت بذارید و شاهنامه فردوسی‌ رو بخونید. بجز یک دو داستان جانبی، بقیه‌اش ذکر جنگ و آدمکشی است. بقول استاد: "این بکش و اون بکش - این بگا و اون بگا."
    ...
    برید قرآن کریم، سیره محمد مصطفی و یا نهج البلاغه رو مطالعه کنید. بغیر از چند قصه و روایت حاشیه ای، بقیه تشویق به جهاد، کشتار و تجاوز است.

    تشریف ببرید و از نزدیک مشاهده کنید مردم ایران و عرب و خاورمیانه را. ملتی می‌‌بینید دعوأیی، گستاخ و متجاوز به حقوق یکدیگر ... قومی مترصد چپاول خویش و بیگانه.

    این عطش جنگ از اول تاریخ تا صد و پنجاه سال پیش در منطقه می‌‌سوخت و می‌‌سوزاند. ولی‌ ۱۵۰ سال قبل، دولتهای منطقه از ترک و تازی و پارسی‌، همه به گدأیی و دیوثی افتادند و تحت نظارت عالیه کشورهای استعمار گر غرب، صلحی‌ ظاهری بر آنها تحمیل شد.

    اما با رشد قیمت نفت از ۵۰ سال پیش و متواری شدن اربابهای استعماری، ثروت یامفت و پترودلار بی‌زحمت، مثل باران کویری باعث رشد سریع انواع خار و خوارکسده، سوسک و سوسمار در منطقه گردید.

    کشور ما ایران، از سال ۱۵۰۰ میلادی تا ۱۸۵۰ با عثمانی در جنگ بود - پس نگید تقصیر امپریالیست هاست. أزبک و تاتار و افغان از هزار سال قبل با هم در حال جنگ و ستیز بودند؛ پس اسرائیل رو مسئول ندونید. تمام قبایل عرب از اول تاریخ "جاهلیت" تا تمام طول دوره اسلامی، با یکدیگر و همسایه‌ها در حال نزاع بوده و هستند ... پس کار انگلیسیا نیست.

    همیشه همین بوده که می‌بینید؛ با این تفاوت که حالا به "میمنت" پول باد آورده نفت، آن آتش زیر خاکستر مشتعل شده و نیم قرنی است که دوباره تمام منطقه، بلکه همه دنیا رو تهدید میکنه.

    بنده یعنوان یک متخصص امور جانور شناسی‌، خدمت شما عرض می‌کنم که: حالا حالا‌ها منتظر پایان یافتن این جنگها و جدال‌ها نباشید. تا نفت خاورمیانه هست (یعنی‌ ۷۰ سال دیگه) مردم وحشی ما پول پترول رو خرج اسلحه می‌‌کنند و می‌‌افتند به جون همدیگه.

    هر کدومشون هم که پیروز شد و دم در آورد (مثل صدام)؛ غربیها همچین میزنند تو سرش که "به گربه بگه شاه غلام". بنابراین، پیغام من به امام خامنه‌ای: "اگه باسنت میخاره ... بمال به درخت چغاله"!
    آتوسا

    پاسخحذف