۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

برچسب های ِ پلشت

اگر كسی به من بگويد اسلام گريز ، به اين ويژگی افتخار می كنم . چرا كه معتقدم كسی كه با اسلام سازگار نمی شود ، احساسی پاک و انديشه ای بر افلاک دارد . برای ِ همين هم نمی تواند با "رذالت" و "شئامت" كنار بيايد و به همزيستی ِ مسالمت آميز برسد . در غير ِ اين صورت چشم ها را می بست ، با دو انگشت ، بينی ِ مبارك را می چسبيد و در خزينه ی ِ ميكرب، غسل ِ ارتماسی می كرد .

اين روزها شاهديم كه حكومت ِ اسلامی چپ و راست به مخالفان و مبارزان انگ می زند . بعد از اتهام ِ "جاسوسی " رايج ترين حواله ، برچسب هايی چون : مرتد ، ملحد ، منافق و ... است كه از تازی نامه گرفته شده و با خودش انبوهی از مفهوم های ِ تاريخی ، حقوقی و ... به همراه می آورد . از سوی ِ ديگر برخی مبارزان به درستی و آگاهانه برای ِ دور كردن ِ خطر ، اينگونه اتهام ها را رد می كنند اما برخی هم از صميم ِ دل تلاش می كنند تا از خود رفع ِ اتهام كنند تا كسی خدای ناكرده آنها را مرتد ، ملحد ، منافق و ... نداند . انگار كه قبول نداشتن ِ مشتی خزعبلات ِ بيابانی در انسانيت ِ آدمی خللی ايجاد می كند !
ما نيازمند ِ فرهنگ ِ تازه ای هستيم . فرهنگی كه خالق ِ آن فرومايگان نباشند ، اما تا آن موقع بايد نسبت به اين اصطلاحات ِ قرآنی ِ پلشت ، حساسيت ِ مان را كم كنيم .


سرانگشت

۱ نظر: