۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

خال ِ فتنه

برای ِ‌ محمد ِ اوليايی فرد ، رسول ِ بداغی و محمد ِ نوری زاد




در شعر و ادب ِ فارسی ترکيب هايی که با "خال" ساخته می شوند بسيارند و ما در برخی ديوان ها با انواع ِ خال و چه بسا با ترافيک ِ خال روبرو هستيم . يکی از اين خال ها البته خال ِ فتنه است که رمز ِ شهر آشوبی و احتمالاً اردوکشی ِ خيابانی است . خارج از دفتر و ديوان و طبق ِ گزارش های ِ تلسکوپ ِ هابل ، خال ِ فتنه اخيراً بر نيمکره ی ِ غربی ِ خامنه ای رويت شده و او را به " علی خالدار " مبدل ساخته است . صاحبنظران پيش بينی می کنند با گذشت ِ زمان رفته رفته بر قطر ِ سياهی ِ خال افزوده شود و سرانجام همه ی ِ وجود ِ خامنه ای را نگاتيو کند . ناگفته نماند به گزارش ِ بی بی سی ، کارشناسان هنوز بين ِ بروز ِ خال ِ فتنه و ظهور ِ آبله مرغان اختلاف ِ نظر دارند .

خال ِ فتنه از جمله خال های ِ بدخيم است ؛ همان که حکمای‌ ِ قديم ، خال ِ سلاطونی يا سرطانی می ناميدند . برعکس ِ خال ِ هندو که شوکت ِ سمرقند و بخارا را می شد بدان بخشيد ، به صاحب ِ خال ِ فتنه تنها می شود گردن آويز ِ جنون ِ گاوی داد . بنابراين قبل از آنکه بيماری حاد و بيمار دچار ِ خرخالی بشود ، بايد علی خالدار را بر نوار بهداشتی ِ بالدار سوار کنند و به اتاق ِ عمل برسانند تا خال ِ مربوطه را جراحی کند و در شيشه ی ِ الکل ، پهلوی ِ پروستاتش بيندازد .

اما طبق ِ تحليل های ِ شبکه ی ِ "دشمن پرس" ، ظهور ِ خال ِ فتنه بر نيمکره ی ِ غربی ِ خامنه ای توهمی بيش نيست . خامنه ای مطابق ِ سنت ِ حسنه ی ِ تتو ، همانند ِ پهلوان پنبه های ِ قديم که عکس ِ عقاب و فرشته و قلب ِ تير خورده روی ِ اندامشان خالکوبی می کردند، دو ـ سه تصوير بر بدنش سوزنی کرده است . هر روز به اين عکس ها نگاه می کند ، چشم هايش چهارتا می شود و از وحشت نعره می کشد . بر بازوی ِ چپ تصوير ِ موسوی ، بر شانه ی ِ راست عکس ِ کروبی و بر نواحی ِ جنوبی قيافه ی ِ خودش .




سرانگشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر