۱۳۸۶ شهریور ۳, شنبه

فقه ِ پویا

اگر یادتان باشد در سال های ِ اول ِ انقلاب گوشت ِ ماهی ِ اوزون برون حرام اعلام شد ، تا این که صیاد ِ جماران با کمک ِ تلسکوپ ِ الهی یک دانه فلس بر بدن ِ ماهی ِ بیچاره و احتمالاً روی ِ هرچه نه بدترش پیدا کرد و گوشت ِ حیوان ِ بخت برگشته را حلال اعلام کرد . می گویند کمی بعد از فتوای ِ خمینی در دستگاه ِ الهی ولوله افتاد . اوضاع ِ بهشت و جهنم در هم ریخت و عرش ِ خدا خر تو خر شد . هر روز تعداد ِ زیادی وسیله ی ِ نقلیه نزدیک ِ نگهبانی ِ جهنم می ایستادند ، عده ای را سوار می کردند و به بهشت می بردند . یک نفر که شاهد ِ ماجرا بود، پرسید : داستان ِ این افراد که از جهنم به بهشت می برند چیست ؟ جواب دادند: این ها در دنیا کباب ِ اوزون برون خورده بودند و به همین دلیل راهی ِ جهنم شده بودند . حالا که اوزون برون حلال شده، دارند آن ها را به بهشت می برند . شخص ِ کنجکاو بیرون ِ نگهبانی ِ جهنم عده ی ِ دیگری را دید که خیلی نگران بودند و مرتب با تلفن به بستگانشان در دنیا زنگ می زدند و خبری را پیگیری می کردند . آن ها را نشان داد و پرسید : این افراد چرا اینقدر نگرانند ؟ چرا آن ها را سوار نمی کنند و از جهنم نمی برند ؟ گفتند : آن ها اوزون برون را با عرق ِ کشمش خورده اند . منتظرند ببینند فتوای ِ حلال شدن ِ عرق کی صادر می شود تا از جهنم خلاص شوند !
این مقدمه را گفتم تا یکی از دغدغه های ِ بزرگ ِ این روزهایم را با شما در میان بگذارم . در خبرها آمده بود که آیت الله یوسف ِ صانعی فتوا داده است که مردان در نماز جماعت می توانند به زن اقتدا کنند . بنابراین مردانی که پیش از این پشت ِ سر ِ زنی نماز خوانده اند ، عبادتشان مقبول ِ درگاه ِ الهی است و دیگر غصه ای ندارند . اما مشکل ِ من این است که در برخی نمازهای ِ جماعت به پیشنمازهای ِ دو جنسی اقتدا کرده ام که هنوز متاسفانه فتوایشان نرسیده و بد طوری بنده را پا در هوا گذاشته ... به نظر ِ شما آیت الله صانعی عرق را حلال اعلام می کند ؟!


سرانگشت

۱ نظر:

  1. بسمه تعالی!
    اگر مسلمانی کافر ِ خنثی را بکند و حین ِ انجام ِ عمل، عرق کند این عرق پاک است.
    اما اگر مسلمانی، کافر ِ خنثی را افضاء کند و حین ِ جر دادن ِ خنثی، عرق کند این عرق نجس است.
    سپس در اینجا مساله دو شق پیدا می کند:
    یا کافر ِ خنثی پس از جر خوردن، بیشتر به زن شبیه می شود که در اینصورت احوط آن است که مسلمان دوباره بکند و عرق هم کرد، اشکالی ندارد.
    یا اینکه کافر ِ خنثی پس از جر خوردن، بیشتر به مرد شبیه می شود که در اینصورت احتیاط ِ واجب آن است که مسلمان از خنثی دوری کرده و پناه ببرد به جای ِ امنی.

    والسلام علی من التبع الهدی و هادی و مامان و بابا و مادربزرگ و آق بابا
    الاحمق
    قوبلای خان
    مشهور به یوسف ِ صانعی

    پاسخحذف