۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

رسانه ی ضد ِ ملی


يكی از بهترين پلاكاردهايی كه در تظاهرات ِ اخير ِ تهران ديده شد خطاب به هم ميهنان چنين می گفت : " تلويزيون ها را خاموش كنيد ! "

بدون ِ ترديد در تمام ِ وقايع ِ پس از انقلاب ، از جمله در كودتای ِ 22 خرداد ِ 88 و سركوب های ِ خونين ِ پس از آن ، صدا و سيما بازوی ِ رهبر ِ جنايتكار ِ جمهوری ِ اسلامی و پاسداران ِ كودتاگرش بوده است . اين رسانه ی ِ قدرتمند و ثروتمند كه طبق ِ قانون ِ اساسی مستقيماً از رهبر دستور می گيرد و تغذيه می شود ، تا امروز جزيی از كودتا بوده و همه ی ِ واقعيت ها را دگرگونه جلوه داده است . صدا و سيمای ِ جمهوری ِ اسلامی پيش از اين هم تا حدود ِ زيادی رسانه ای ضد ِ ملی بود ولی از اين پس ديگر كاملاً ضد ِ ملی است . صدا و سيما تا چند روز بعد از كودتا از پخش ِ اعتراض های ِ مسالمت آميز ِ مردم خودداری می كرد و پيوسته می‌كوشيد "انتخابات " را سالم جلوه دهد . پس از آن كه بپاخيزی های ِ خيابانی بالا گرفت ، گوشه ای از ناخرسندی ها را به شكل ِ يكسويه بازتاب داد بدون ِ اين كه كوچكترين اشاره ای به سركوب ِ وحشيانه ی ِ مردم به دست ِ لباس شخصی ها و پليس ِ ضد شورش بكند . تريبون های ِ متعددی را در اختيار ِ كارشناسان ِ مزدور و قلابی اش قرار داد تا در بحث های ِ تحليلی (!) منطق ِ خواسته های ِ مخالفان را تحريف كنند .
متاسفانه تلويزيون ِ دولتی ِ ايران هرگز نشان نداد كه پليس ِ ضد ِ شورش و بسيجيان و لباس شخصی ها ، چگونه به ساختمان ها ، خودروها و خانه های ِ مردم حمله كردند ؛ شكستند ، آتش زدند و نابود كردند تا گناه ِ ويرانی ها را به گردن ِ مخالفان بيندازند . رسانه ی ِ ضد ِ ملی در آغاز ، انبوه ِ مردم را آشوب طلب ناميد و اكنون هم كه سطح ِ خواسته های ِ مردم فراتر رفته و به نفی ِ حاكميت ِ جمهوری ِ اسلامی و خامنه ای ِ جنايتكار رسيده است ، معترضان را تروريست و اراذل و اوباش خطاب می كند . به درستی كه اين رسانه ی ِ ضد ِ ملی چيزی به جز عمله ی ِ قدرت و بنگاه ِ پراكندن ِ دروغ نيست . شرم بر صدا و سيمای ِ ايران باد كه از سركوب ِ خونين و گسترده ی ِ سی ام خرداد حتا يک فريم تصوير هم پخش نكرد ولی بارها كتک خوردن ِ يک پاسدار را به دست ِ مردم تكرار كرد ! افسوس كه فعاليت ِ تک تيراندازان ِ سپاه ، هجوم ِ چماقداران و چاقوكشان ِ لباس شخصی ، حمله ی ِ موتور سواران ِ بسيجی ، توحش ِ باتوم به دستان ِ ضد ِ شورش (كه در ميدان و خيابان و مترو ، زن و مرد ، پير و جوان و بچه را به قصد ِ كشت می زدند )از كادر ِ دوربين های ِ "رسانه ی ِ ملی "بيرون ماند !
اكنون نمی خواهم به نقش ِ كثيف ِ راديو و تلويزيون بيش از اين اشاره كنم و به اصطلاح يادداشتی تحليلی بنويسم ؛ چيزی كه عيان است چه حاجت به بيان است ؟ امروز به درستی اعتماد ِ اكثر ِ مردم از صدا و سيما سلب شده و من در اينجا می خواهم چند پيشنهاد پيش ِ روی ِ هم ميهنان بگذارم :

1 ـ ديدن ِ تلويزيون و شنيدن ِ راديو را تحريم كنيد . كوشش كنيد برای ِ آگاهی از اخبار ِ ايران و جهان ، رسانه های ِ مطمئن تری را جايگزين ِ جعبه ی ِ جعل و دروغ ِ جمهوری ِ اسلامی كنيد .
2 ـ اگر هنرمند ، انديشمند و ... هستيد ، به عنوان ِ مهمان و كارشناس در راديو و به ويژه در تلويزيون حاضر نشويد .
3 ـ از تلفن ِ همگانی به روابط ِ عمومی ِ صدا و سيما تلفن كنيد و مراتب ِ انزجار ِ خود را به ويژه از عملكرد ِ اخير ِ آنان اعلام كنيد . دقت كنيد كه صحبت ِ شما بيش از چند ثانيه طول نكشد تا رديابی نشويد .
5 ـ اگر كارمند ِ صدا و سيما هستيد بدانيد حقوق ِ شما از خزانه ی ِ دروغ و خزينه ی ِ خون و ناله و ضجه ی ِ هموطنان پرداخت می شود . به خوردن ِ اين پول راضی نشويد . صدا و سيما را ترک يا اعتصاب كنيد .
6 ـ اگر صاحب ِ كالای ِ تجاری يا فرهنگی هستيد به صدا و سيما آگهی ندهيد .
7 ـ اگر دست اندركار ِ هنرهای ِ نمايشی هستيد در توليد ِ سريال های ِ تلويزيونی و نمايش های ِ راديويی همكاری نكنيد .
8 ـ در مسابقه های ِ تلويزيونی شركت نكنيد و شرف ِ خود را به جايزه نفروشيد .
9 ـ تلويزيون در اين سال ها با سرمايه گذاری ِ كلان كوشيده است از طريق ِ توليد ِ سريال های ِ خانوادگی ، مذهبی ، پليسی و ... به ذائقه ی ِ فرهنگی و هنری ِ مردم ِ ايران جهت دهد . لطفاً به ساخته های ِ به اصطلاح فرهنگی ِ آنان توجه نكنيد . اگر هم تفريحی به جز ديدن ِ برنامه های ِ تلويزيون نداريد آگاهانه و فعال با آن برخورد كنيد و به ياد بياوريد كه اين همان تلويزيونی است كه پيش از به اصطلاح اتنخابات با انواع و اقسام ِ ترفند ها شما را به رای دادن تشويق كرد و پس از كودتا شما را آشوب طلب و اراذل ناميد .

"تلويزيون ها را خاموش كنيد ! " اين كوچكترين خواسته ی ِ مبارزان و جان باختگان است .


سرانگشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر