۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

هفت سگجانی !

(1)

هفت سگجانی !

يادش گرامی ، زنده ياد ِ منوچهر ِ محجوبی (1) در نشريه ی ِ طنزش " آهنگر " اسم ِ رفسنجانی را گذاشته بود : هفت سگجانی !
هرچند اين اسم سال ها پيش بر روی ِ رفسنجانی گذاشته شد اما مسما داشتنش روز به روز بيشتر آشكار می شود . آخرين نمونه ی ِ اين وجه ِ تسميه، بندبازی ِ رفسنجانی در مجلس ِ خفتگان و اظهار ِ ارادت و خاكساری ِ او نسبت به آقا (!) بود .
اگر آنطور كه می گويند هر سگ ، هفت جان داشته باشد آقای ِ هفت سگجانی چهل و نه جان دارد بنابرين بايد سپاه و خ.ر و بسيج و ا.ن و اصول گرايان و اصلاح طلبان و مردمان ِ هوادار ِ جنبش ِ سبز هركدام 7 بار رفسنجانی را بكشند تا بتوانند از دستش خلاص شوند و حتماً تصديق می كنيد كه اين كار ِ دشوار گاو ِ نر می خواهد و مرد ِ كهن !

خبر ِ فوری : در دو فكس ِ جداگانه دو فرستنده به نام های ِ "خ.ر" و "ا.ن" جهت ِ عمل ِ جراحی ِ تغيير ِ نوعيت ( از خر به گاو ِ نر و از چی توز به گاو ِ نر ) اعلام ِ آمادگی كرده اند .

(2)

نوبل ِ بی ارزش ِ صلح !

وقتی جمهوری ِ اسلامی دست ِ آمريكا و صهيونيست ها را در تمام ِ وقايع ِ جهان ، آشكار می بيند ما چرا دست ِ خ.ر و ا.ن را در اعطای‌ ِ صلح ِ نوبل ِ به اوباما عيان نبينيم ؟!

پی نويس : يک دليل محكم به محكمی ِ تودهنی های ِ ما به آمريكا : وقتی شيرين ِ عبادی جايزه ی ِ صلح ِ نوبل را گرفت ، سيد محمد ِ خاتمی كه آنموقع تداركاتچی بود گفت : نوبل ِ صلح اهميتی ندارد و نوبل ِ علمی و ادبی مهم است .
بنابراين می توان گفت دستهای ِ آشكار و پنهان در حكومت ِ اسلامی ِ ايران خواسته اند با زمينه سازی در اهدای ِ جايزه ی ِ صلح ِ نوبل به باراک اوباما او را ضايع كنند !


سرانگشت

1 ـ منوچهر ِ محجوبی پيش از انقلاب در توفبق با نامهای ِ مستعار ِ بزمجه ، كمرو و محجوب الشعرا طنز می نوشت . پس از انقلاب در فضای ِ باز ِ ماه های ِ نخستين با همكاری ِ شماری از دوستان و همفكرانش (از جمله طنز نويس ِ توانا منوچهر ِ احترامی ) نشريه ای طنز با روش ِ سياسی به نام آهنگر منتشر كرد . آهنگر چپ رو بود و ادای ِ دينی به محمدعلی ِ افراشته و طنزنامه ی ِ او چلنگر به شمار می آمد . نويسندگان و كاريكاتوريست های ِ آهنگر طنزپردازانی طراز ِ اول بودند اما پس از چند شماره خفقان ِ حكومت ِ اسلامی آهنگر را هم در كام كشيد . محجوبی در سال ِ 1360 به انگليس رفت و دنباله ی ِ آهنگر را با نام ِ آهنگر در تبعيد منتشر كرد . در آن ماهنامه افزون بر نوشتن و سرودن ، تعدادی هم داستان ِ طنز ترجمه و منتشر كرد . او در اين نشريه از همكاری ِ اسماعيل ِ خويی ، محمد ِ جلالی ِ چيمه (م . سحر ) ، رضا مرزبان و احمد ِ سخاورز (كاريكاتوريست) برخوردار بود . منوچهر ِ محجوبی در سال ِ 1368 در انگلستان درگذشت . يادش گرامی باد !

۱ نظر:

  1. نمیدانم این حیوان پر مهر جه آزاری به شما رسانده
    مفایسه تان بدون شک از نوع شیعه گری است!

    رضا ایرانی - امریکا

    پاسخحذف