۱۳۸۶ آبان ۱۶, چهارشنبه

آزادی ِ بوقی

استقلال ، آزادی ، جمهوری ِ اسلامی ! ... این از مهمترین شعارهایی بود که جماعت ِ انقلابی در سال 1357 فریاد می زدند . به استقلال و جمهوری اسلامی اش در این یادداشت کاری ندارم . حتا از میان ِ گونه های ِ مختلف ِ آزادی به جز یکی ( آزادی ِ انتخاب در حیطه ی ِ سیاسی) بقیه را کنار می گذارم تا به شما بگویم انقلاب ِ اسلامی، بانیان و طرفدارانش از روز ِ اول چقدر یاوه و چرند بوده اند . ( قابل ِ توجه ِ باورمندان به تئوری ِ سرقت ِ " آرمان های ِ انقلاب" توسط ِ "خمینی" ! )
چند روز پیش در هفته نامه ی ِ شهروند* مصاحبه ای با آیت الله موسوی ِ خوئینی ها به چاپ رسید . این جانور یعنی موسوی ِ خوئینی ها یکی از مسلمانان ِ چپ گرایی است که خمینی به آنها علاقه ی ِ وافر داشت . اولین سمتش نمایندگی ِ خمینی در رادیو و تلویزیون بود و در سال های ِ بعد ، رهبری ِ دانشجویان ِ مسلمان را در اشغال ِ سفارت ِ آمریکا بر عهده داشت . تعداد ِ منصب های ِ او به خصوص تا زمان ِ مرگ ِ خمینی زیاد است و در حوصله ی ِ این یادداشت نمی گنجد اما یکی از کارهای ِ مهم ِ خوئینی ها نمایندگی ِ تام الاختیار ِ خمینی در تعیین و تایید ِ صلاحیت ِ کاندیداهای ِ نخستین دوره انتخابات ِ ریاست ِ جمهوری بود . همان انتخابات ِ البته آزادی که با تبلیغات ِ روح الله بوقی در صحنه ی ِ سیاست ( مثل ِ بوق های ِ ممد بوقی در سکوهای ِ ورزشگاه ) به گزینش ِ بنی صدر ختم شد !
لازم به گفتن نیست بالاترین نمود ِ آزادی ِِ سیاسی در انتخابات ِ ریاست جمهوری بروز می کند . اکنون به این بخش از گفت و گوی ِ شهروند با موسوی ِ خویینی ها دقت کنید تا به فراخنای ِ آزادی آن هم در اولین دوره ی ِ ریاست ِ جمهوری ِ ایران پی ببرید :

" خبرنگار : چگونه شد که شما به تنهایی به عنوان ِ نماینده ی ِ تام الاختیار امام ، صلاحیت کاندیدا ها را تایید کردید و یک نفری در جایگاه ِ شورای ِ نگهبان ـ که در آن دوره شکل نگرفته بود ـ قرار گرفتید ؟
موسوی ِ خوئینی ها : بنده به عنوان ِ نماینده ی ِ حضرت ِ امام در صدا و سیما با تعداد ِ زیادی از کاندیداها و مشکل ِ تبلیغات ِ آن ها روبرو بودم و هیچ قانونی هم نبود به جز اصلی در قانون ِ اساسی و چیز ِ مختصری از شورای ِ انقلاب . لذا بنده تصمیم گرفتم این تعداد 106 کاندیدا را دعوت کنم که دو نماینده ی ِ دولت و قوه ی ِ قضاییه با این مساله مخالفت کردند و گفتند خطرناک است . اما گفتم شما فقط در این جلسه بنشینید، من قضیه را حل می کنم . همه ی ِ کاندیداها را در وزارت ِ کشور دعوت کردم و صحبتی مبنی بر شرایط ِ انقلاب بیان کردم و گفتم این طور نیست هرکس بیاید و بخواهد کاندیدا شود . این صحبت به نوعی تهدید ِ آنان بود که حتا برخی از آنان پس از صحبت ِ بنده آمدند و گفتند اگر ما انصراف دهیم دیگر کاری با ما نخواهید داشت ؟ گفتم نه . عده ای دیگر ماندند ، خیلی سمج بودند . به آقای ِ هاشمی [رفسنجانی] گفتم اگر اسامی ِ این ها را حذف کنم اشکالی ندارد ؟ او گفت نه ، مسعود ِ رجوی شلوغ می کند . حتا فردی بود به نام ِ ابراهیم ِ میرزایی که شنیدم تازگی ادعای ِ پیغمبری کرده است . بنابراین جلسه ای در دفتر ِ خودم در صدا و سیما گذاشتم و تک تک ِ آنان را دعوت کردم تا با آن ها صحبت کنم . البته در همان زمان در نماز ِ جمعه صحبت کردم و تیپ ِ آن ها را تشریح کردم . برخی دیگر هم به دلیل ِ رجال ِ سیاسی ـ مذهبی نبودن حذف کردم تا این که فقط دو نفر، یکی رجوی و دیگر میرزایی همچنان اصرار می کردند . با مسعود رجوی سه ساعت صحبت کردم و در نهایت به دلیل ِ قبول نداشتن ِ قانون ِ اساسی و اقرار ِ او در آن جلسه ، او را رد ِ صلاحیت کردم . "

ملاحظه فرمودید ؟ فوران ِ آزادی را دیدید ؟ پس به این توصیه های ِ ایمنی هم توجه بفرمایید :

1 ـ حتا اگر موافق ِ انقلاب و حکومت ِ اسلامی هستید و علاقمندید در ساختار ِ قانونی اش فعالیت ِ سیاسی کنید ، مواظب باشید تعدادتان " زیاد " نشود . چون ممکن است شما را به همدستی با توطئه گران متهم کنند ؛ همان طور که موسوی ِ خویینی ها در تاریخ 21 دی ماه ِ 1358 در سخنرانی ِ پیش از خطبه ی ِ نماز جمعه ی ِ تهران ، ثبت ِ نام ِ 106 نفر برای ِ نامزدی ِ ریاست جمهوری را " توطئه " نامید !
2 ـ تهدید یکی از مهم ترین شیوه های ِ تعیین ِ صلاحیت ِ اسلامی است . دل ِ شیر داشته باشید و قرص های ِ قلبتان را بخورید . از حکومتگران توقع نداشته باشد از رادیو، تلویزیون ، پوستر و ... برای ِ شناساندن ِ شما استفاده کنند . همان تهدید به انصراف برای ِ معرفی تان به مردم کافی است .
3 ـ ممکن است بتوان به داشتن ِ مذهبی تظاهر کرد اما نمی توان در زن و مرد بودن ، نفاق پیشه کرد ! بنابراین اگر زن هستید و سودای ِ ورود در میان ِ " رجال ِ سیاسی" دارید خود را به تیغ ِ جراح بسپارید و تغییر ِ جنسیت دهید . اگر هم مرد هستید کاری کنید که بیشتر مرد بشوید والا مثل ِ اکبر کوسه دستتان از مقام ِ ولایت کوتاه می ماند !
4 ـ بدانید و آگاه باشید که حتا اگر مثل ِ ابراهیم ِ میرزایی " پیغمبر "باشید و بخواهید نقش ِ نفوذی را بازی کنید ، نمی توانید سر ِ آخوندها را شیره بمالید !
5 ـ اگر شخصی که همه ی ِ اسرار ِ زندگی ِ شما به او سپرده شده و موظف است منصفانه صلاحیت ِ شما را بررسی کند، روزی آمد و در یک تریبون ِ عمومی مثل ِ نماز جمعه علیه ِ شما صحبت کرد و " تیپ ِ " شما را افشا کرد ، اصلاً ناراحت نشوید . تاریخ ولو هزار سال بعد آبرویتان را بازخواهد گرداند .

در پایان گفتنی است از میان ِ 106 نفر تنها هشت نفر تایید ِ صلاحیت شدند آنهم به شیوه ای که گفته شد . اما نه تاییدشدگان به این شیوه اعتراض کردند نه مردمی که نفهمیده " آزادی " را در خیابان ها هوار کشیده بودند و حالا به صلاحدید ِ " یک نفر " فوج فوج پای ِ صندوق های ِ رای می رفتند . پس مشکل ِ جمهوری ِ اسلامی ، وجود ِ شورای ِ نگهبان نیست !


سرانگشت

* هفته نامه ی شهروند امروز / سال ِ دوم شماره ی 23/ شماره ی پیاپی 54 / یکشنبه 13 آبان 1386


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر