۱۳۸۶ آبان ۲۱, دوشنبه

اقتصاد ِ نفتی یا اقتصاد ِ کیری


صنعت و فناوری ِ اسلامی ، نهایتش تولید ِ آفتابه است؛ چون مستراح ، بحث انگیز ترین مکان برای ِ فرد ِ مسلمان است و این روزها خامنه ای به جای ِ آب با نفت کونش را می شوید .

جمهوری ِ اسلامی، نفت ِ ایران را به قیمت ِ هشتاد و اندی دلار ،هر بشکه آب می کند . قیمتی که هرگز به خواب نمی دید . اما وزیر ِ نفت ِ احمدی نژاد عالم آشکار اعلام می کند : " از هر بشکه، تنها سی و خرده ای دلار سهم ِ ایران است" و نمی گوید بقیه اش سهم ِ چه کسانی است . احمدی نژاد هم بودجه ی ِ سال ِ آتی را بر اساس ِ همین قیمت بسته است . با این حساب مسوولان ِ حکومت ِ اسلامی فقط دلالند . آنها نفتی را که از ملت ِ ایران دزدیده اند، می فروشند و حق ِ دلالی می گیرند؛ کمپانی های ِ نفتی هم که بیشترین سود را می برند، مال خران ِ این دزدی ِ بزرگند . جای ِ گلایه نیست . احمدی نژاد نیز مثل ِ پدر ِ راستین و راسپوتینش خمینی قول داده بود پول ِ نفت را بر سر ِ سفره ی ِ مردم بیاورد !

گذشته از این ها دل بستن به پول ِ نفت و بها دادن به اقتصاد ِ نفتی عین ِ حماقت است . در عالم تشبیه ، مردی را می ماند که بخواهد به جای ِ نان خوردن از طریق ِ فکر یا حداقل بازو ، از راه ِ کیرش نان بخورد ! سپس اقتصاد ِ زندگانی اش را بر پایه ی ِ بازی در فیلم های ِ پورنو قرار دهد . چنین مردی بر خطاست . چرا که بی گمان عضو ِ شریف ـ هرچقدر هم شریف باشد ـ روز به روز کم توان تر و سپس ناتوان خواهد شد. این اتفاق به سرعت خواهد افتاد ؛ فرقی نمی کند که تلمبه ی ِ مربوطه تا چه حد آبدار و آبفشان باشد . مرد ِ عاقل چرا باید از راه ِ تلمبه زدن نان بخورد ؟ سیاستمدار ِ وطندوست چرا باید به صدای ِ تلمبه های ِ حفاری گوش سپرده باشد ؟ در روز ِ ناتوانی همه ی ِ کمپانی های ِ فیلمسازی مرد ِ عنین را جواب خواهند کرد . از آن گذشته معامله های ِ بزرگتری در راه است که برق ِ سه فاز را از کله ی ِ بینندگان می پراند . معامله های ِ پرورشی که حاصل ِ پیشرفت ِ تکنولوژی و دستکاری در طبیعت اند . نو که به بازار آمد ، کهنه دل آزار می شود .
همین قضیه بر بازار نفت حاکم است . از یک سو فوران ِ چاه های نفت روزی تمام خواهد شد و از سوی ِ دیگر میدان های ِ تازه در جاهای ِ دیگر پیدا و چه بسا در آینده به مدد ِ تکنولوژی سوخت ِ آزمایشگاهی تولید خواهد شد . این اتفاقات چاه های ِ عنین ِ ما را از دور خارج خواهد کرد . حوزه هایی کشف خواهد شد که معامله های ِ کلانشان آب را از لب و لوچه ی ِ کارتل ها سرازیر خواهد کرد .

خمینی گفت اقتصاد مال ِ خر است و در پی ِ آن تمام ِ اقتصاد ِ ایران را در دستِ دولت گذاشت تا دولت به خزانه ی ِ ولی ِ فقیه سرازیر کند . خمینی درست گفت و درست کرد. اقتصاد مال ِ خر است و مال ِ خر در دست ِ رهبر است !


سرانگشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر